DE VIVA VEU facilita un catàleg de propostes per a l’organització de CURSOS i TALLERS. Són propostes professionals per a facilitar l’experiència de la lectura en veu alta, dirigides a mestres, pares, alumnes, clubs de lectura, educació d’adults i membres d’altres col·lectius i associacions.
Mitjançant les tècniques, ferramentes i recursos del doblatge de pel·lícules, desenvoluparem una activitat que potenciarà la pràctica de la lectura en veu alta i que afavorirà el plaer i el goig ja que permetrà als assistents realizar alocucions i escoltar la pròpia veu.
Taller pràctic per a pares, mestres i mediadors on treballarem l’oralitat i la narració de contes mitjançant tècniques i estratègies senzilles que permeten captar l’atenció de l’oient, treballant la veu i la oralitat i descobrint els recursos visuals i tipogràfics que ens ofereixen els llibres.
Els mestres i professors/es pateixen afonies i disfonies amb certa freqüència i poden arribar a presentar nòduls i/o pòlips. Aquests problemes es vinculen amb un mal ús de l’aparell fonador, que es produeix molt sovint per desconeixement. En aquest taller, es proporcionarà informació, consells i exercicis d’utilitat per tenir cura i usar millor aquest instrument fonamental per a la feina dels docents.
Taller per a experimentar sobre el so de la nostra veu a través de gravacions de lectures en veu alta. Farem demostracions de les possibilitats i les ferramentes que ofereix la tècnica i els recursos de gravació de la veu. Una activitat que permetrà als assistents prendre consciència de la pròpia veu i veure com es poden millorar els resultats.
L’objectiu principal és adquirir consciència del propi instrument sonor, de la nostra capacitat per comunicar-nos i expressar-nos oralment sense traves. Descobrirem els mecanismes per treure el màxim rendiment de la nostra capacitat vocal, prendrem consciència dels hàbits que interfereixen en l’emissió lliure de la veu i treballarem la consciència corporal.
En aquest taller jugarem amb la veu i les paraules fent-nos servir tant de les possibilitats immenses que tenim amb la nostra veu (efectes, sorolls, ritme, instruments musicals) com de la diversitat d’interpretació de les paraules i del poder que tenen de emocionar, suggestionar, atemorir, entusiasmar, etc.
Taller que ens ofereix tècniques i eines per a practicar i millorar la mecànica de la lectura, en concret la mecànica de la lectura en veu alta. A través de la pràctica i jugant amb els textos aconseguirem millorar les nostres habilitats lectores.
De tots els gèneres, el teatre és el que menys es planteja com a lectura literària. La lectura dramatitzada de textos teatrals és una de les formes de llegir teatre i permet accedir al teatre des de el seu caire literari i no escènic. També proporciona als participants la possibilitat d’expressar emocions i sentiments a través de la lectura així com desenvolupar eines de comunicació oral.
Millora de la lectura en veu alta a partir de les tècniques de la interpretació dramàtica, amb exercicis imaginatius de tipus individuals i col·lectius. Anàlisi i comprensió dels textos per comunicar-ho als receptors amb èmfasi, entonacions, ritmes i amb expressió oral i corporal.
Procés de muntatge d’una sessió de lectura dramàtica d’un text teatral fins a la seua presentació al públic. Comprensió, anàlisi, plantejament escènic, repartiment, construcció dels personatges, anàlisi dels conflictes dramàtics, interacció dels personatges, muntatge, exercitació, assaig general i representació.
En aquest taller realitzem un breu recorregut pel món de la lectura en veu alta. Descobrim les modalitats de lectura en veu alta, les tècniques a tenir en compte i finalitzem el taller amb una sessió d’entrenament: exercicis vocals i posada en pràctica de les tècniques de lectura en veu alta.
En aquest taller–conferència pretenem demostrar les virtuts de la lectura en veu alta amb una sèrie de lectures i recitats utilitzant diferents tècniques i materials com el kamishibai o teatre de paper, la lectura d’àlbums il·lustrats, el recitat de poemes, etc.
Curs per a la formació de l’animació lectora a partir de fonaments teòrics-pràctics de l’animació lectora: «llegir és anar a la trobada de quelcom que està a punt de ser i encara ningú sap que serà» (Italo Calvino).
«La noche es la oscuridad, la amenaza, un mundo no controlado por la razón, y todos los niños la temen. Llega la hora de acostarse y, a causa de ese temor, no quieren quedarse solos en sus camas. Es el momento de los cuentos, que son un procedimiento retardatorio» (Gustavo Martín Garzo).
Xarrada impartida per Carles Cano.
Els textos poètics es presten especialment per a la lectura en veu alta. La màgia de les paraules es manifesta de forma especial en el seu ritme i convida a la seua repetició.
L’objectiu d’aquest taller és oferir eines que ens ajudaran a gaudir de la lectura en veu alta de la poesia.
Tècniques, habilitats i destresses per a preparar el cos i la veu amb l’objectiu de millorar la lectura en veu alta.
Aquestes dues figures, tan fortament vinculades a la declamació davant un auditori, donen títol a un taller on intentarem, mitjançant jocs poètics i teatrals, prendre consciència de la importància de la veu i de la paraula viva a l’hora d’establir lligams amb un públic que ens escolta.
Activitat participativa i engrescadora amb la qual es pretén que l’alumnat prenga consciència de la pròpia veu, com a part indestriable de la seua personalitat, i que vulga utilitzar-la convenientment d’acord a les necessitats de comunicació oral en tots els aspectes de la vida, tot desenvolupant habilitats comunicatives i de treball en equip, a través d’una proposta que mai abans no han tingut l’ocasió d’experimentar.
Entrenament per aconseguir una respiració adequada, la projecció de la veu, tenir registres de velocitat, potencia, ressonàncies i no tenir disfonies.
Taller- Espectacle per aprendre què és la poesia, aprendre a recitar i aprendre a gaudir-la a través del joc, l’humor i l’escenificació.
Una vegada dominades les tècniques de la lectura mecànica amb fluïdesa, el domini del cos i la veu, i per tal d’aconseguir una lectura en veu alta atractiva, capaç de fixar l’atenció del públic, cal programar diverses sessions d’entrenament ordenades i sistemàtiques.
Copyright © 2021 DE VIVA VEU ||